Buteljerat vatten, ett återkommande tema

Återvinning, lokalproducerat och allehanda andra ekologiskt hållbara alternativ är ju i dessa dagar nästan lika socialt tvingande som velour var på 70-talet. För att glänsa lite på denna arena och samtidigt förmedla en illusion av substans och principfasthet tänkte jag försöka mig på ett metaåtervinnande bloggretrospektiv.

070406 – Vatten på flaska, drick dig snygg? (Matnils)

En mer samtida fin liten filmsnutt på samma tema och den egentliga anledningen till detta inlägg, denna Earth hour-dag.

Undrar hur Ian Wachtmeisters Soda streamer står sig fotavtrycksmässigt jämfört med buteljerat vatten?

Det där med Earth hour ger jag inte så mycket för förresten, känns mer som en ljusshow för marsianer.

Liknande inlägg:

Publicerat i Okategoriserad. Bokmärk permalänken. RSS-feed för det här inlägget. Lämna Trackback.

2 Responses to Buteljerat vatten, ett återkommande tema

  1. Johan säger:

    Vatten är alltid ett eldfängt ämne. Det var dock inte Bert utan hans gamla parhäst Ian Wachtmeister som någon gång på 90-talet köpte rättigheterna till det stendöda varumärket sodastream.

  2. Nils säger:

    Visst fanken. Nåja nu är det korrigerat.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Swedish Greys - ett WordPress-tema från Nordic Themepark.